Tijd en aandacht voor u en uw huisdier                                       0318 - 437 133

Nieuws en acties

03-01-2018: Gewichtsconsult voor uw hond, kat en konijn

We wensen iedereen een gelukkig en gezond 2018!

Voor veel van ons is het jaar begonnen met allerlei goede voornemens. Heeft u ook goede voornemens gemaakt voor uw huisdieren? Bijvoorbeeld: meer wandelen met de hond, meer spelen met de kat, het konijn een groter hok en maatje geven?

Wist u dat veel van onze huisdieren overgewicht hebben? Naar schatting heeft 35% van onze huisdieren overgewicht. Voor meer informatie over overgewicht en gezondheidsproblemen bij huisdieren en ons speciale gewichtsconsult verwijzen we u naar deze pagina.

Dit jaar willen we graag extra aandacht besteden aan preventieve zorg. Hierbij hoort een gezond gewicht van uw huisdieren. Voor vragen over of het maken van een afspraak voor een gewichtsconsult kunt u bellen met 0318-437133.

Komt u in januari voor uw eerste gewichtsconsult dan zullen de 3 vervolg controles kosteloos zijn.

02-01-2018: Konijnen vaccinatiespreekuur voorjaar

Konijn met myxomatoseKonijn met myxomatose

In het voorjaar zullen we weer konijnen vaccinatiespreekuren houden. Mocht u eerder uw konijnen willen vaccineren, bel ons dan, dan zoeken we naar een passende oplossing.

Op de volgende pagina's vindt u meer informatie over de ziektes bij konijnen en de vaccinaties.

Myxomatose en RHD

Nieuwe RHD variant

01-01-2018:  Nog enkele EHBO tasjes met inhoud verkrijgbaar!

Inhoud EHBO set hond/kat

U herkent het wellicht wel. Uw hond of kat komt thuis en u ziet een teek zitten, maar u kunt nergens een tekenpincet vinden. Of uw dier toont zich ziek en voelt warm aan, maar of hij koorts heeft weet u niet. De veel gebruikte oorthermometers voor mensen zijn namelijk onbetrouwbaar bij dieren. Of uw dier loopt tijdens het ravotten een klein wondje op, maar wat kunt u gebruiken om het te ontsmetten en te behandelen? Of tijdens een wandeling loopt uw dier een bloedende wond op. Waar haalt u zo snel verbandmateriaal vandaan om het bloeden te stelpen, zodat u tijd hebt om naar een dierenarts te gaan?

Herkent u één of meerdere van de voorbeelden? Voor deze kleine ongemakken hebben we een EHBO tasje samengesteld. In tegenstelling tot veel EHBO trommels voor mensen zitten hier middelen en hulpmiddelen in speciaal ontwikkeld voor dieren. We hebben een tasje voor grote honden of voor kleine honden en katten.

De tasjes zelf zijn ook als koeltasje te gebruiken. De EHBO inhoud bestaat uit:

• EHBO-kaart, wat te doen bij ...
  • Tekenpen
  • Thermometer
  • Sterilon om wondjes te ontsmetten
  • Vetramil honingzalf ter bevordering van de genezing van kleine wondjes
  • 2 steriele compressen
  • Rol watten voor de polstering bij het aanleggen van een verband
  • Rol zelfklevend verband
  • 10 tabletten diarreeremmers
  • en zolang de voorraad strekt wat lekkers voor uw dier.

De EHBO set voor grote honden kost: €27,50

De EHBO set voor kleine honden en katten kost: €22,50

Indien gewenst kan de set nog worden uitgebreid met bijvoorbeeld homeopatische middelen, zoals Arnica D6 tegen acuut trauma en Apis D6 tegen bijen- of wespensteken.

21-09-2016: Leptospirose en het L4 vaccin

We krijgen de laatste tijd vaak vragen omtrent het relatief nieuwe L4 vaccin tegen leptospirose. Met name vanwege de enge verhalen die de ronde doen op het internet. Om uw ongerustheid weg te nemen hebben we een aantal gegevens over de ziekte en het vaccin voor u op een rij gezet in onze infotheek.